Best Handels Strategi Spill
Kan du anbefale et godt handelsstrategispill 16. august 2009, 03:22 Jeg leter etter et spill som jeg kan spille lenge og virkelig holder meg opptatt i årevis. Jeg spiller middelalder 2 mye fordi jeg liker å bygge opp bosetningene mine og handel, men det blir kjedelig på grunn av den monotone slog over kartet, ta det bosetningen, da det bosetningen til du har vunnet slags ting. Jeg så dette spillet kalt East India Company, og det så interessant, men en eller to middelmådige vurderinger var nok til å sette meg av. Jeg liker noe sånt, trading commodoties og ting som det. Det var bra om det var noen kamp, men du behøver ikke å kjempe hele tiden, og noe som ikke er alle diagrammer, grafer og tall. Vil noen kunne anbefale noe sånt Im mer på sci-fi, men innstillingen spiller ingen rolle så lenge det er et godt spill. Og jeg har en ganske gammel datamaskin (det var grunty da Oblivion kom ut, men har ikke blitt oppdatert siden). Takk så meget. Mat og jenter er vanskelig. Medlem siden: Apr 2009 Sted: Auckland, New Zealand Innlegg: 526 16. august 2009, 03:34 Starflight I og II kanskje - Utvikler av The Wizards Grave Android-spill. Diskusjon Tråd: rpgwatchforumsshowthread. phpt22520 Medlem siden: Oct 2006 Sted: The Uncanny Valley Innlegg: 3.607 16. august 2009, 05:42 Kanskje Patrician 3 er en ide. Eller den litt mer tilgjengelige piratbroren Port Royal 2. Begge bør være smuss billig. Senest redigert av Gorath 16. august 2009 kl 06:52. Moderator RPGWatch Team Original Sin 1 2 Donor Ble medlem: Aug 2006 Innlegg: 7.809 16. august 2009, 17:53 X2. Sannsynligvis X3, men jeg har ikke personlig spilt den enda. Med maskinvarebegrensningene, vil du kanskje holde fast med X2 uansett. Det er et stjernespill som gjør at du kan gjøre ganske mye hva du vil. Noen spiller det for kampflyging, noen spiller det for historien (som du i stor grad kan ignorere hvis du vil, og det forteller deg selv å ignorere det en for en stund på et tidspunkt i historien), men de fleste spiller det med bygge økonomiske imperier. Det er litt CPU-intensiv som økonomien din blir større. På mitt gamle system (en Athlon XP 1700 med 1G RAM), ville det starte stamming etter at jeg avdekket det meste av kartet og hadde 50 skip å løpe rundt (på skript, jeg behøvde ikke å manuelt kontrollere dem alle). Ive har aldri hatt en eneste yip på min quotnewquot rig (en 2 år gammel Dell) da Ive spilte. -- Beklager. Ingen perler av visdom i denne østersen. Dallas Cowboys: Punt. Ta med på utkastet. Detroit Red Wings: Dylan Larkin, raskeste All-Star EVAH Join Date: Oct 2006 Sted: Indiana, USA Innlegg: 12.432 16. august 2009, 18:03 Patrician-serien er ganske fin, med ikke så mange ekte diagrammer og ting, men hvis du gjør oppmerksom på detaljer det blir mye lettere. Patrician III har noen irriterende feil, men når du vet hva de er så bare ikke gjør de oppdragene og du kommer på vei. Et annet spill jeg spilte var Merchant Prince II, holdt meg opptatt i årevis og har mange ting å gjøre. Grafikk er lurt skjønt for dagens standardshellip Jeg likte virkelig spillet skjønt. Også, fikk mye lettere etter å ha lest den manuelle hellip Guardian of Nonsense. RPGWatch Donor Original Sin Donor Join Date: Nov 2006 Sted: London, Storbritannia Innlegg: 4,843 16. august 2009, 18:40 Jeg andre X2. Fikk seg veldig hekta på den ene, bygget et handels - og produksjons imperium. Jeg kom aldri inn i X3, men av en rekke grunner. (Du kan trygt ignorere historien, dens rock dum og veldig kort.) RPGCodex Little BRO Ble medlem: Oct 2006 Innlegg: 8.540 16. august 2009, 19:30 Space Rangers 2. Beste trading - og strategispill på lang tid. - Til tross for all min raseri. Jeg er fortsatt bare en rotte i et bur. Medlem siden: Feb 2007 Sted: Taiwan Innlegg: 5.408 16. august 2009, 20:07 Opprinnelig skrevet av skavenhorde Space Rangers 2. Beste trading og strategi kampspill på lang tid. Noen av Anno-spillene. anno. uk. ubipc Jeg tror at Id fortsatt stemmer for X2, men jeg har spilt begge disse og de er gode anbefalinger. -- Beklager. Ingen perler av visdom i denne østersen. Dallas Cowboys: Punt. Ta med på utkastet. Detroit Red Wings: Dylan Larkin, raskeste All-Star EVAH Medlem siden: Oct 2006 Sted: Indiana, USA Innlegg: 12.432 16. august 2009, 20:28 Jeg må sjekke ut X2. Det har aldri tatt min oppmerksomhet før, men mange mennesker her synes å like det. Når det gjelder Anno, tror jeg jeg har Mike takk for å introdusere meg til det spillet. I noen tråder her recomended han det og sa noe om å få barna sine avhengige av det. Eller kanskje det var deg, kan ikke huske hvem det var. Uansett er det definitivt et morsomt handelsspill. - Til tross for all min raseri. Jeg er fortsatt bare en rotte i et bur. Medlem siden: Feb 2007 Sted: Taiwan Innlegg: 5.408 16. august 2009, 20:56 Mike og et annet medlem fikk meg til å bli hekta på 1701AD. De har sikkert også deg. -- Beklager. Ingen perler av visdom i denne østersen. Dallas Cowboys: Punt. Ta med på utkastet. Detroit Red Wings: Dylan Larkin, raskeste All-Star EVAH Registreringsdato: Oct 2006 Sted: Indiana, USA Innlegg: 12.432 17. august 2009, 00:14 Hvis du likte Anno 1701, er den nye 1404 ikke en brainer. Det ser ut til å være akseptert kunnskap om at det er enda bedre. Moderator RPGWatch Team Original Sin 1 2 Donor Ble medlem: Aug 2006 Innlegg: 7.809 17. august 2009, 23:25 Opprinnelig skrevet av skavenhorde Jeg må sjekke ut X2. Det har aldri tatt min oppmerksomhet før, men mange mennesker her synes å like det. Vær forberedt på å ha mye tid satt til side for det. Original Sin Donor Join Date: Oct 2006 Sted: Florida, US Innlegg: 22,169 17. august 2009, 23:44 Opprinnelig skrevet av Gorath Hvis du likte Anno 1701, er den nye 1404 ikke en brainer. Det ser ut til å være akseptert kunnskap om at det er enda bedre. Jeg er enig - ikke å ødelegge den kommende diskusjonsvurderingen på VGBlogger hvor jeg ser på PC amp DS versjonene og Matt gjør Wii-versjonen hellip, men jeg elsker definitivt Anno 1404 enda bedre enn Anno 1701 Og jeg tror jeg kan skylde Gorath for å få meg inn i Anno i utgangspunktet liker jeg også Tradewinds 2, som jeg spiller på iPhone, men er et eldre PC-spill, det er en spøk. Medlem siden: Oct 2006 Sted: Corning, NY USA Innlegg: 13.552 18. august 2009, 01:12 Jeg snakket med deg til å spille Anno. Moderator RPGWatch Team Original Sin 1 2 Donor Ble medlem: Aug 2006 Innlegg: 7.809 18. august 2009, 21:18 Jeg har bare spilt den første ANNO, jeg tror at 160x hellip jeg aldri kommer inn i sandbox spill så mye, men ikke så mye for meg betyr at Ive likte å spille den i minst en måned eller to for som 3-4 timer om dagen. Jeg vil nok få den nyeste når jeg er ferdig med GIII og spiller alle de andre spillene jeg fremdeles trenger å fullføre. Guardian of Nonsense RPGWatch Donor Original Sin Donor Join Date: Nov 2006 Sted: London, Storbritannia Innlegg: 4,843 18. august 2009, 21 : 37 Opprinnelig skrevet av JDR13 Vær forberedt på å ha mye tid satt til side for det. Det er en ekte tid synke som JDR sier, men jeg er sikker på at du nyter det. Det er bare rettferdig å advare deg om at kommandobrensesnittet (spesifikt menyene) er en ekte smerte i rumpa til du blir vant til det. Etter noen timer med å spille, vil du huske tastetrykk og neppe ta hensyn til grensesnittet i det hele tatt, men å få til det punktet, tar litt tålmodighet. -- Beklager. Ingen perler av visdom i denne østersen. Dallas Cowboys: Punt. Ta med på utkastet. Detroit Red Wings: Dylan Larkin, raskeste All-Star EVAH Medlem siden: Oct 2006 Sted: Indiana, USA Innlegg: 12.432 18. august 2009, 21:40 Det. Det tidlige spillet er ganske smertefullt på andre måter også - du skal gjøre mye kjedelig, lav avkastning, noe risikabelt transportmiddel til du får et skip som er i stand til enten å hente seriell last eller deaktivere og fange noen av de vanligste smaker av pirat. Derfra ute, det er morsomt. RPGCodex Little BRO Ble medlem: Oct 2006 Innlegg: 8.540 18. august 2009, 22:17 Selv om du betaler en pris for taktikken, finner jeg at stripping Express fra oppdrag 2 før du kommer tilbake, gir det en fin bit av frøkapital til å lage som tidlig muddling rundt mye mindre smertefullt. -- Beklager. Ingen perler av visdom i denne østersen. Dallas Cowboys: Punt. Ta med på utkastet. Detroit Red Wings: Dylan Larkin, raskeste All-Star EVAH Medlem siden: Oct 2006 Sted: Indiana, USA Innlegg: 12.432 19. august 2009, 04:31 Takk alle sammen. Jeg vil definitivt gi X2 en prøve. Dessverre har jeg ikke en joystick for øyeblikket. Den jeg vil ha (Saitek Aviator Xbox 360 og PC-kompatibel) er ikke tilgjengelig her for øyeblikket, så jeg må vente et par uker. Men jeg trenger noe å spille nå. Men siden jeg har (til slutt) en merkevare spankin ny joystick Ill, leter du etter gode fly sim-spill, så vær så snill å anbefale dem hvis noen stikker ut for deg. Mat og jenter er vanskelig. Medlem siden: Apr 2009 Sted: Auckland, New Zealand Innlegg: 526 19. august 2009, 04:32 Opprinnelig skrevet av Prime Junta That. Det tidlige spillet er ganske smertefullt på andre måter også - du skal gjøre mye kjedelig, lav avkastning, noe risikabelt transportmiddel til du får et skip som er i stand til enten å hente seriell last eller deaktivere og fange noen av de vanligste smaker av pirat. Derfra ute, det er morsomt. Jeg liker spill som gjør at du jobber. Men jeg trenger sannsynligvis noen tips for å komme i gang. Mat og jenter er vanskelig. Medlem siden: Apr 2009 Sted: Auckland, New Zealand Innlegg: 526 RPGWatch Forums raquo Games raquo Generelt Ikke-RPG raquo Kan du anbefale et godt tradingstrategispill Du kan ikke legge til nye tråder Du kan ikke svare på innlegg Du kan ikke legge ved vedlegg Du kan ikke ikke rediger dine innlegg Alle tider er GMT 2. Nå er klokken 02:52. Topp 30 Beste Strategispill for PC Strategispill, enten de er turnbaserte eller sanntids, okkuperer en unik nisje innen spill. Her er 25 av de beste strategispillene for PCen. Uansett om de er turn-based eller sanntid, spill strategispill en unik nisje innen gaming. Selv om det ikke alltid er spenningen i kampen, er det ofte en dyp tilfredsstillelse som oppnås ved å slå ut både andre spillere og spesielt AI. Her er noen av de mest favoriserte titlene de siste årene, i ingen bestemt rekkefølge. Strategispill er et forbehold for PC-spill, men it8217 er ikke på grunn av eksklusivitetsavtaler mellom spillutviklere og konsolprodusenter, men bare fordi PCen tilbyr uhindret tastatur og musekontroll som gir spillerne bredere kontroll over spillene sine. I strategispill krever brukergrensesnittet mer eller mindre pek-og-klikk-interaksjon, hvilke kontrollører sliter med å gi. Bare noen få spill er designet med kontrollerstøtte. I denne listen tar vi en titt på 25 av de beste strategispillene som står tidstesten. Noen spill, som Dune 2, holder ikke godt i mot nyere titler, så vi inkluderer ikke dem. Du vil imidlertid finne noen klassikere som er oppført her, bare fordi de er fortsatt like spillbare i dag som de var tilbake da de først ble utgitt. Husk at sivilisasjon VI8217s kommer ut senere i år, også. Forvent derfor å se denne listen oppdatert med den hvis det er noe bra (og det sannsynligvis vil det være). 30 Battlefleet Gothic: Armada Battlefleet Gothic: Armada er et strategispill i sanntid, satt i universet av Warhammer 40.000, hvor ondt lurker rundt hvert hjørne av galaksen og fremmede raser gjør omtrent alt for å prøve å drepe hverandre. Spillet er en hyllest til kildematerialet og en som vil teste selv de mest eksepsjonelle admiralene der ute. 29 Factorio Factorio er et spill der du bygger, administrerer og organiserer automatiserte fabrikker i en uendelig 2D-verden. Fabrikkene du konstruerer er av økende kompleksitet, og krever flere og varierte ressurser for å produsere et like mangfoldig sett med elementer. Disse elementene tillater deg igjen å produsere enda flere ting. Spillere er invitert til å bruke sin fantasi til å designe sine egne fabrikker, kombinere enkle elementer til komplekse strukturer og beskytte alt fra monstrene som vil ødelegge alt. 28 Grey Goo Utviklet av Petroglyph, skaperne av Command amp Conquer, Gray Goo er en retur til form. I kampen kjemper spillerne for å overleve på en planetarisk oase ved å beordre en av tre fraksjoner: de forsvar-orienterte menneskene, den allsidige Beta, eller alle forbrukerne Goo. Spillet henvender seg til et mylder av spillestiler, inkludert evnen til å skildre, ved å tilby spillerne muligheten til å konstruere ugjennomtrengelige vegger, dominere fra strategiske outpostsor, blir Goo og overkjør dine fiender. 27 Hjemmeværelse: Kharaks ørkenen Planeten er døende, og et gammelt, bortskrevet romskip er ditt folkeslag bare håp for overlevelse. I denne prequel til den interstellære serien av romstrategispill tar du rollen som forskeren leder en ekspedisjon til Kharaks sterke og uforgivelige ørkener for å gjenopprette en gammel artefakt som kommer til å bli frelse for ditt folk. 26 8-biters hærer 8-biters arméer tilbyr gameplay som er blitt rullet tilbake til RTSs herlighetstid, samtidig som noen av de moderne bekvemmelighetene vi har tatt opp, har blitt tatt opp på veien siden da. Den er rask, lett og enkel å lære. Med en voxel-stil som minner om Hipster Whales mobile hit Crossy Road (det er egentlig ikke 8-bit), føles det som en perkier-versjon av Command amp Conquer, som flere nøkkelpersoner ved Petroglyph jobbet på i nådefinerte Westwood Studios. 25 Crusader Kings II Laget av mesterne av store strategispill, utforsker Paradox Interactive, Crusader Kings II en av de definerende periodene i verdenshistorien. Middelalderens historie blir tatt til liv når spillerne tar rollen som en regent i en av periodens mange dynastier og herskerfamilier, og setter ut for å skjære et imperium ut av ruinene av de mørke alder. 24 Sid Meier8217s sivilisasjon: Utover jorden Utover jorden er en science fiction ta på den velprøvde sivilisasjonsformelen av turnbaserte store strategispill. Som en del av et forsøk på å finne et hjem utenfor en overbefolket jord, må spillerne lede sitt folk inn i en ny grense, utforske og kolonisere en fremmed planet og skape en ny sivilisasjon i rommet. 23 Endless Space Set i Endless Universe, hvor Endless Legend også finner sted, er Endless Space et turbasert 4X strategispill der spillerne tar rollen som en av mange romfartskulturer. Du kan kontrollere alle aspekter av sivilisasjonen din mens du streber etter galaktisk herredømme. 22 Sorcerer King Sorcerer King er en fantasibasert strategiskittel i spissen av 4X-spill som den klassiske Master of Magic. I spillet må spillerne bygge et rike og øke en kraft som er kraftig nok til å utfordre den eponymiske troldkongen. It8217 er et spill hvor den dårlige fyren allerede har vunnet og det er opp til restene og overlevende i hans angrep for å sette ting riktig. Du må gjøre det før han oppfyller sin plan om å bli en gud og ødelegger de elementære skjellene som verdens magi er avhengig av. 21 Stellaris Stellaris er Paradox Interactive og Paradox Development Studios nye 4X-spill i rommet. Stellaris devs er best kjent for sitt arbeid på Europa Universalis og Hearts of Iron, og tar den siste grensen i denne sanntidsstrategien (med pause). Spillere vil begynne en sivilisasjon av sin egen skapelse i et tilfeldig generert univers, utforske nye verdener, møte utlendinger og møte utfordringene med å drive en intergalaktisk sivilisasjon fylt med krig, diplomati og alt annet. 20 Homeworld Remastered Homeworld Remastered Collection er samlingen av både Homeworld og Homeworld 2, to av de beste Space RTS-spillene noensinne laget. Remastered med nye visuelle og gameplay forbedringer, er de to spillene designet for å kjøre flytende på moderne systemer og fullt ut utnyttet alt den nye maskinvaren har å tilby. Disse klassiske titlene tilbyr tidløs gameplay og absolutt står tidstesten. 19 Endless Legend Endless Legend er et fantasy-tema 4X turn-basert strategispill fra skaperne av Endless Space og Dungeon of the Endless. Spillet er fantasy-oppfølgeren til Endless Space som erstatter den surrealistiske skjønnheten til et taktisk signifikant vakuum med levende terrengfylte sekskanter. I Endless Legend kontrollerer spillerne alle aspekter av sivilisasjonen som de sliter med for å redde deres hjemverden av Auriga. Les vår gjennomgang av tittelen her. 18 Galaktiske sivilisasjoner 3 Utviklet av Stardock Entertainment, Galactic Civilizations 3 er et 4X-romstrategispill og den siste avbetalingen i en av de høyest vurderte strategiseriene av all tid. Spillet utfordrer spillerne til å bygge et imperium som dominerer galaksen gjennom erobring, diplomati, kulturelt hegemoni eller vitenskapelig forskning. Stjernene er din til å kontrollere. 17 Age of Wonders 3 Utviklet av produsentene av Overlord, Triumph Studios, Age of Wonders 3 er det tredje spillet i Age of Wonders serien av turnbaserte strategispill. Spillet ser en retur til klassisk turnbasert strategisering med en overworld kart samt et kampsystem som ligner Final Fantasy Tactics. Spillere kan delta i to separate kampanjer som piter rivaliserende fraksjoner mot hverandre, i en overordnet fortelling som binder begge kampanjene sammen. Spillere kan også spille spillet i fri modus, noe som er mye sivilisasjon, fordi det er moroa på. 16 Europa Universalis 4 Krigsspillet lever på PC-plattformen, og ingen andre, og den kommende Europa Universalis er større og mer ekspansiv enn noen andre wargame før den. Hele spilletiden strekker seg fra midten av det 15. århundre til slutten av det 18. århundre, og inneholder alle detaljer du noensinne brydde deg om generaler, politikere, adelskere og kongelige av alle de europeiske nasjonene i den tiden. I likhet med sine forgjengere handler spillet om politikk og krig i stor skala. 15 Total krig: Roma 2 Tilsynelatende er Creative Assembly mye lovet Total War-serien ligger fast i en grunnhøy dag som syklus nå. Alt slutter med Empire, den siste æra som inneholdt den slags massenhetskrig som serien håndterer så bra, og går tilbake til starten, tilbake til Shogun-epoken. Deretter er det en annen Roma. Denne gangen var opp til Roma-delen av syklusen. Det er den andre gangen Total War kommer til den tiden hvor legionærer kolliderte med barbarer, og i disse tider vil det ikke bli fint. 14 Heroes 'selskap 2 Basert på Relics-opplevelse med Dawn of War, ble World of Heroes World War II-tidenes verdenstidsstrategi allment ansett som det ultimate leketøyssoldatspillet da det kom til både kommersiell suksess og kritisk anerkjennelse tilbake i 2006. Allerede siden så har Company of Heroes franchise sett flere nye oppføringer i form av både vanlige og frittstående ekspansjonspakker, men ingen sann oppfølger. Inntil nå. Etter utgiver THQ gikk under fjoråret har rettighetene til franchisen gått videre til SEGA, som vil publisere Eastern Front-fokuserte Company of Heroes 2 senere denne måneden. Se trailer 13 Total War: Shogun 2 Shogun 2 bringer Total War-serien tilbake til sine røtter. Set i feudal Japan, spiller spillerne rollen til en av de mange Daimyo som viter for tittelen Shogun som de tar til slagmarken og undergraver sine naboer. Spillere må også kjempe mot oppveksten av kristendommen i Japan og påvirkning av utenlandske krefter som truer ikke bare å overta landet, men også dens kultur. Det er opp til spillerne å bestemme hvordan historien selv utfolder seg ved å ta beslutninger både på feltet og over kartbrettet. 12 sivilisasjon 5 sivilisasjon 5 isn8217t er det beste spillet i sivilisasjonsserien, men it8217s er den nyeste, og uten tvil den som har best kamp takket være implementeringen av et sekskantet brett. Spillet forbedres enda bedre av utvidelsespakker, noe som ikke påvirker spillet på grunnleggende måter fra kultur og religion til diplomati. Hvis du søker etter godhet i den siste sivilisasjonen, må du sette game8217s vanskeligheter ned til laveste innstilling fordi it8217 er lett det mest utfordrende spillet i gjengen. Uavhengig av hvilke mangler det kan ha med langvarige fans i serien, er sivilisasjon 5 langt et av de beste strategispillene rundt. 11 XCOM: Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown er en verdig etterfølger til turneringsbasert strategispilserie fra Microproseclassics fra nesten to tiår siden. Genoplivet av sivilisasjonsutvikleren Firaxis, strømmer den nye XCOM alt som gjorde den opprinnelige tittelen litt irriterende for å spille gjennom og forbedrer seg på alle sine beste kvaliteter til et moderne, turnbasert strategispill som ikke er som andre. Spillets popularitet og suksess står som et testament til styrken til turbaserte strategispill, som har stått tidstesten til tross for å bli erklært 8216dead8217 en million ganger over. 10 Starcraft Dette klassiske sanntidsstrategispillet, utgitt i 1998, er fortsatt en av de mest populære utgivelsene til enhver tid. Tre arter hylser den ut i det 26. århundre for å få kontroll over en fjern stykke av Milky Way. Terrans er mennesker som har blitt forflyttet fra jorden. En annen humanoid art, Protoss, som er ganske avansert og har forskjellige psykiske evner, prøver å holde sin kultur trygg fra insektoid Zerg, som er bøyd på å assimilere alle andre. Starcraft er i stor grad ansett som et spill som revolusjonerte sanntidsstrategi gameplay, samt å gi en dypt engasjerende historie. Det er fortsatt et blomstrende samfunn av profesjonelle konkurrenter, spesielt i Asia, komplett med sponsorater og tv-arrangementer. Zerg Rush 9 Warhammer 40,000: Dawn of War II Denne tittelen, en oppfølger og markert forbedring til den første Dawn of War, er unik ved at multiplayer-alternativet innebærer co-op, i motsetning til å slå spillerne mot hverandre. Kampanjer, i motsetning til de som er funnet i denne game8217s forgjengere, er ikke-lineære, og har ikke grunnbyggingselementer. Enheter må velges før et oppdrag, og ingen nye enheter utstedes når det er fremgang. Spillerne står overfor beslutninger om oppdrag og steder valgt å kjempe, og konsekvensene er basert på disse valgene. Selv etter at valg er gjort, kan oppdragene ha flere mål som kan utelukkende ekskludere avhengig av videreutviklingen av hendelser. Dette spillet kan være tiltalende for de som normalt foretrekker RPGs, som spillere å levelere opp, og noen enheter kan utstyres med scavenged våpen og rustning. Dette er et godt crossover-spill for eventuelle dødelige RPG-fans som er interessert i å oppleve et strategispill uten helt ukjente elementer. 8 Verden i konflikt Mange strategispill finner sted enten i fjern fortid eller fremtid, men denne tittelen, utgitt i 2007, er satt i nyere tid, under Sovjetunionens sammenbrudd, men spekulerer på hva som ville ha skjedd hvis sovjetiske styrker hadde forsøkt å forbli i kraft gjennom aggressiv handling. Det er ingen ressursinnsamling eller grunnbygging i dette spillet, men heller forsterkningsenheter blir kjøpt med en forhåndsbestemt mengde i spillet poeng, og droppet inn i slagmarken. Når enheter er døde, går poengene gradvis tilbake til player8217s balanse, slik at nye enheter kan kjøpes. I multispiller-spill velger spillerne en bestemt rolle blant fire forhåndsdefinerte roller, luft, rustning, infanteri og støtte. Disse har ulike evner, for eksempel uvanlig effektive langvarige angrep, og muligheten til å gjemme seg lett, men er vanligvis balansert med en svakhet av noe slag, som å være sårbar mot angrep på åpen bakke, eller være ubrukelig i kortdistansskjerm. Spillere vil glede seg over det lille brukergrensesnittet, da det gir en mer åpen visning av slagmarken og evnen til å håndtere individuelle enheter mer effektivt. 7 Sivilisasjon IV Som andre titler i denne serien er sivilisasjon IV et turnbasert spill hvor spilleren tar rollen som leder av et imperium som må bygges fra grunnen av en enkeltby, bygget av en bosetter i 4000 BC Etter hvert som bygningen utvides, så gjør alternativene for infrastruktur, militærfesting og trening, studier av vitenskap og kunst, religion og alle de andre tingene som imperier har. Bygg 8220wonders8221 rundt imperiet, og opplev fødsel av historiske figurer som kan forbedre ulike aspekter av byer i imperiet. Dette spillet, som mange turbaserte strategispill, kan føle seg sakte for de første omgangene, men ting blir interessante når kontakt med nabokulturer er kommet, og potensialet for handel, hjelp og krig oppstår. Bonus: Leonard Nimoy gratulerer deg overtid, du oppnår en ny teknologi eller treffer en milepæl i ditt imperium. 6 Rise of Nations Dette spillet har ideen om å utvide territoriet på samme måte som sivilisasjon IV, men bruker en sanntidsmodus av gameplay. Territoriet utvides ved å bygge flere byer og fort innenfor grensene, som åpner flere alternativer på et teknologitre, gjennom hvilke valg som er valgt for å tilpasse territoriet. Byer støtter borgereenheter, som kan tilordnes bestemte oppgaver, men vil alltid lete etter oppgaver som skal gjøres når tomgang hvis ikke tilordnet noe spesifikt. Rise of Nations angir seks ulike ressurser, mat, tømmer, metall, olje, rikdom og kunnskap som brukes til å skape bygninger, enheter og forskningsteknologi. En hvilken som helst nasjon i spillet kan spilles når som helst i historien, uavhengig av den faktiske historiske tidslinjen til den nasjonen, men ressursene blir bare tilgjengelige i den alderen de ble opprinnelig brukt til. Å holde en balanse mellom støtende og defensiv styrker er avgjørende for vellykket spill, slik som økonomienes tilstand. Rise of Nations er både givende og frustrerende i sving, men alltid svært vanedannende. 5 Starcraft II: Wings of Liberty Denne etterlengtede oppfølgeren til den opprinnelige Starcraft har tjent en spot på denne listen i sin egen rett. Til slutt utgitt i juli 2010, tar historien opp fire år etter hendelsene til den opprinnelige Starcraft, og følger en opprørsk gruppe som forsøker å komme seg over Terran Dominion. Ikke-lineær spill med hensyn til kampanjene holder spillet interessant, og er en mindre avgang fra originalen. Ordren der kampanjene er ferdig, vil imidlertid ikke forstyrre fortellingen. Enhetene forblir stort sett de samme, med noen ekstra spesialiserte enheter tilgjengelig bare for kampanjespill og ikke i vanlig multispiller, som Terran Wraith, Vulture og Diamondback. Det er også en kartredigerer, som ligner på den opprinnelige StarEdit, som gjør det mulig å tilpasse terreng og kampanjer. Et advarsel for spillere som håper å ha en nostalgisk kveld med strategispill med lokale venner, skjønt: Blizzard har drept LAN-spill med denne utgivelsen, så spillerne kan bare spille sammen på nettet og på samme server. Alle spillere som ønsker å spille sammen, må sørge for at de8217ve har registrert seg for den samme serveren på tidspunktet for opprinnelig registrering, fordi spillet er regionslåst. 4 Warcraft III Før det var en ekstremt populær (og ofte parodiert) MMORPG, eksisterte 8220world8221 of Warcraft i en serie sanntidsstrategispill. Standard ressursinnsamling og unit-building regler gjelder, med 8220 svart mask8221 som dekker uåpnede områder på kartet. Når du har utforsket, er den svarte masken fjernet, men disse områdene må forbli innenfor synet av minst en enhet, eller de vil bli dekket i 8220fog av war8221. Med AI-kontrollerte, universelt fiendtlige enheter kalt 8220creeps8221 vaktområder tung i ressurser, er det et lite element i RPG, spesielt siden spillerne vinner opplevelsespunkter, gull og gjenstander etter å ha beseiret dem. Også introdusert i dette spillet var skiftende fra dag til natt, noe som gir mer dekning, men reduserer muligheten til å se innkommende angripere. Det er fem totale kampanjer, som brytes opp i henhold til de ulike tegneseriefagene, selv om noen spesifikke 8220hero8221 tegn holdes på tvers av hver race8217s kampanjer. Warcraft III har fortsatt en hengiven følge, og til tross for den massive populariteten til MMORPG, forblir en favoritt blant fans av Warcraft og strategi spill. 3 Ashes of the Singularity Ashes of the Singularity er sanntidsstrategi i stor skala, med storskala slag som foregår over enorme landområder. Spillerne bygger gigantiske baser og kontrollerer hundrevis av enheter og sender dem til krig mot hverandre. It8217s som alt 8-åringen jeg forestilte meg mens jeg lekte med leketøy soldater. 2 Total War: Warhammer Total War: Warhammer er Creative Assemblies ta på Warhammer Fantasy Universe. Med det nye strategispillet, som tilbyr både sanntids - og svingbasert strategimekanikk som gjorde den langvarige Total War-serien populær, inviterer det spillere til å delta i grimdark-fantasiverdenen, skapt av Games Workshop, og satte dem i kommando av middelalderen og fantasien - inspirerte fraksjoner som The Empire, Vampire Count, og Chaos Warriors. XCOM 2 finner sted i en verden der kommandanten mistet i den første XCOM. Ting gikk ut som planlagt, og romvesenene beseiret planeten Jorden. De tok over menneskelige regjeringer og eliminert nesten all motstand mot invasjonen8211 for noen få gjenværende medlemmer av XCOM. XCOM 2 gir spillere en sjanse til å slå tilbake på utlendingene, opererer i hemmelighet og utfører den slags gerillasangrep som utlendingene ville ha gjort under invasjonen. Tabellene har slått seg. Beste Forex Trading Strategy Er du klar for en fantastisk artikkel jeg kommer til å komme inn i mange gode ting I dag: Ekstremt høy gevinstprosent Realistisk gevinst handler mot bankene med en risiko for belønning på mindre enn 11 (ahh , skummelt) og mange andre flotte ting. Hør, jeg skriver ikke en falsk artikkel som snakker om forskjellige ting du kan bruke i strategien din eller noe sånt, jeg skal lære deg en virkelig vinnende strategi. Alt jeg ber om igjen er at du legger igjen en kommentar og la meg få vite hva du synes. Nå, før jeg kommer inn i alle disse flotte greiene, la meg fortelle deg at dette egentlig ikke er den typiske strategien du vil høre oss trene på. Vanligvis bruker vi flere vanlige strategier som fokuserer på teknisk analyse og ser etter trend fortsettelse, breakouts, studs, reverseringer, etc., og vi snakker alltid om å sette oddsen til din fordel med et positivt RiskReward-forhold slik at du bare trenger å vinne 20 eller 30 prosent av handlerne dine for å være lønnsomme. Selv om jeg fremdeles høytaler for disse typer strategier, er den jeg skal lære deg i dag en helt ny tilnærming til Forex Trading. I stedet for å skanne alle de store kryssene for solide tekniske signaler og ser ut til å komme inn med filtre og bekreftelser med et mål som er mye større enn ditt stoppfall. Denne strategien fokuserer på å utnytte visse markedsforhold, ikke bruke noen tekniske tegn eller informasjon og bruke en negativ Risiko for belønning forhold. Igjen er alle disse tingene ikke akkurat typiske for hva vi vil gjøre i en strategi, men det er en faktor til en strategi som er vei, viktigere enn noen av detaljene vi allerede har nevnt8230 På slutten av dagen , du kan ikke ignorere den viktigste faktoren av enhver strategi, og det er hvor mye penger det gjør. Og strategien jeg skal lære deg i dag, gjør det ganske bra i det området som nevnt ovenfor. Så hva handler strategien om? Strategien er utformet for å hente penger ut av den stille tiden i Forex Market. Den stille tiden skjer, ved hjelp av New York (EDT) Tid fra 5:00 til 2:00. Med andre ord er stille tid etter at hovedspillerne i New York-sesongen er ferdig handel og før de viktigste aktørene i London-sesongen har begynt å handle. I løpet av denne tiden har markedet en tendens til å flyte veldig sakte og stille (det vil si navnet) som gir noen svært høye sannsynlighet for handelsmuligheter. Fordi markedet flyter veldig konsekvent frem og tilbake, er det en svært høy prosentvis sjanse at når den overgår seg til den ene siden (opp eller ned), vil den komme tilbake den andre veien for å sone seg selv i stille tid. Nå, for å få mer mening om dette, la meg vise deg et diagram der Stille Tid er uthevet i Grønt: Det du vil merke er at når det ikke er stille tid, går markedet ganske bra, men så snart stille tid begynner, markedet bremser til en kryp og flyter ganske enkelt frem og tilbake. Grunnen til at det gjør dette er fordi for de fleste parene i løpet av denne tiden er det ingen store banker involvert, noe som betyr at du ikke trenger å konkurrere med store institusjoner som kjører pris helt opp eller ned mot deg. En annen grunn til at det er så stille er at de fleste handelsfolk, selv detaljhandlere, har handlet i andre økter, og venter på neste virkelige økt for å flytte pris inn i deres stopp eller mål. Med andre ord tar det store flertallet av handler signaler under andre økter, og det store flertallet har stopp og mål som vantes i stille tid, så det er ingen grunn til at markedet blir rystet på grunn av ordre som går inn eller handler lukke ut. Nå er strategien ikke så enkel som å kjøpe inn i hvert skritt ned og selge inn i hvert skritt høyere jeg ønsker det var, men det er bare ikke så lett. Det første du må innse er at ikke alle parene er skapt like i denne situasjonen. For eksempel, fordi Quiet Time er under den asiatiske økten, er handel med JPY en dårlig ide. De fleste par vil ikke ha store banker eller institusjoner som handler dem, men JPY krysser kan fordi det er under sin egen økt. En annen valuta som du bør ikke handle under denne sesjonen er USD. Dette er fordi USA Dollar er den mest omsatte valutaen i bytte, så det er aldri smart å bruke det i en stille tidssituasjon. Jeg kunne gå videre og videre om hvilke andre par du kanskje vil vurdere eller ikke vurdere, men jeg vil bare kaste bønnene nå og fortelle deg at disse parene er de beste for denne strategien: EURCAD og GBPCAD. Ja, bare de to. We8217ve testet og testet og testet, og fant ut at disse to parene har en god balanse mellom stille tidskonsistens, men bare nok bevegelse for å hjelpe deg med å nå dine mål. De har også en tendens til å flyte tilbake til den prisen Quiet Time åpnet ca 75 av tiden, slik at vinnende prosentandel kan være skyhøye Ta en titt på de siste 623-handlene våre på disse 2 par: We8217ve vant 86 av våre siste 623 handler med disse to par fordi de er de beste parene i stille tidinnstillingen. Så vet at du vet hvorfor vi ønsker å handle i stille tid, og hva vi ønsker å handle i stille tid, let8217s snakker om hvordan vi vil handle i stille tid. Denne prosessen er ganske enkel ved hjelp av den grunnleggende håndhandlingsstrategien (med andre ord, ikke bruk av det svært komplekse automatiseringsprogrammet som du ser statistikken for i denne artikkelen). Her er reglene for handel med strategien manuelt: Marker den åpne prisen for stille tid (5 PM EDT) Sett en kort ventende ordre i 15 pips over den åpne prisen (12 Pip Stop, 10 Pip Target) Sett en lang ventende ordre i 15 pips Under åpen pris (12 Pip Stop, 10 Pip Target) Så snart en bestilling er tatt, avbryter den andre bestillingen. Hvis en handel fortsatt er åpen når Quiet Time Ends (2 AM EDT), eller ingen ordre er fylt, lukk alt. Ovennevnte regler er de grunnleggende manuelle reglene du8217ll vil bruke hvis du handler EURCAD og GBPCAD i stille tid. Som jeg sa, er det ganske enkelt det samme som et komplekst program som kan ta hensyn til en million flere ting enn et menneske og kan reagere raskere også. Med de manuelle tallene i bakhodet og sannsynligheten for å treffe rundt 75 av handlerne dine, vil resultatene dine se ut som dette over 100 Trade Span: 25 Tapere 12 Pips 8211 300 75 Vinnerne 10 Pips 750 Net 450 Pips over 100 Handler Dette er hypotetiske tall, selvfølgelig, og ville bli endret ved at partial fortjeneste ble tatt og andre ledelsesdetaljer, sammen med fluktuasjon markedsforhold. Husk da jeg snakket om et negativt RiskReward-forhold That8217s der dette kommer inn i spill. Fordi handelen allerede er satt opp med en negativ RR pluss, vil handelsadministrasjonen gjøre det verre ved å ta liten fortjeneste og break-evens. Kontoen ender med en mindre enn ideell gjennomsnittlig seier vs gjennomsnittlig tap: Legg merke til hvor mye tallene endres i REAL LIFE på grunn av markedsforhold, handelshåndteringskontroll, brutale bedrifter, etc. Du kan se hvorfor det er viktig å ha en så stor vinnende prosentandel når risikoen for å belønne ikke er mye bedre enn 2 Risiko for 1 Belønning, men tallene vis hvor kraftig strategien kan skyldes konsekvente markedsforhold. Så jeg har fortalt deg alle de store tingene med denne ideen, men nå må vi snakke om den negative siden fordi det også er noe av det. En stor ulempe for denne strategien er at spredene kan bli stygge i løpet av denne tiden. Ofte, på grunn av de lette handelskravene, vil meglere øke spredene til 6, 8 eller til og med 10 pips på disse kryssene, noe som gjør handel mye vanskeligere. Det er to måter å bekjempe spredningsproblemet: Få en megler med bedre sprekker (ingen megler vil være flott i stille stund, men hvis du går fra en megler med 10 pips til en med 4 pips, gikk du sannsynligvis bare fra ulønnsomme til lønnsom). Få et automatisert system til å overvåke markedet for tiden da spredningen faller til det ideelle nivået og utføre handelen på det tidspunktet. (ikke alle kan gjøre denne delen, så alternativ 1 er sannsynligvis mer mulig) Et annet problem er at it8217 er vanskelig å utføre en strategi med perfektion, spesielt når det er timing og tonnevis av skjermtid involvert. Når du må være foran PCen for hele økten og klar til å åpne eller lukke handler eller avbestille bestillinger, er det mye rom for feil. Dessverre vil hver feil ha stor innvirkning på systemets netto lønnsomhet. Så, som en manuell forhandler av systemet, må du være på spillet ditt. Lite slip ups kan ta dette fra vellykket suksess til en drenert konto. Tale om stor suksess, ville være et flott tidspunkt å definere hva en utrolig strategi skulle returnere. Dessverre hevder mange mennesker at de har systemer som gjør 100 på en måned eller en uke, og jeg har hørt 100 på en time. Hvis det er det du leter etter, har du kommet til feil sted. Et system som returnerer disse tallene eksisterer ikke og vil aldri eksistere. Noen som returnerte 100 om en uke, ville være den rikeste personen i verden bare måneder etter at de begynte å handle og du ville ha hørt om dem. Et veldig, veldig imponerende system ville være noe som returnerer mellom 5 og 10 prosent i måneden i gjennomsnitt. Dette er faktisk utenfor imponerende, det er Elite. De beste strategispillene på PC Hva er det beste PC-strategispillet Sjangeren ble først oppfunnet vei tilbake i 1938 da Winston Churchill så ut av et flyvindu over Frankrike og tenkte, hei, dette ville lage et veldig kult videogame, uansett hva det er. Siden da har det vært om hundre millioner forskjellige strategispill som simulerer om så mange forskjellige slag som vi har hatt grunner til å kjempe mot hverandre. Fra de allsidige brede strøkene av sivilisasjonsserien til de individuelt gjengte bladene i Total War-spillene, og fra den uventet realistiske avbildningen av Europa Universalis til den avanserte fantasyteknikken til StarCraft, er sjangeren like variert som de kommer. PCGamesN. for alle dine PC-spillbehov, pek på deg selv til vår hjemmeside. Men hvilke er de absolutte toppstrategispillene på PC Hvilke som er de beste strategispillene på Steam Er noen av dem fri? Bare dra en valgboks over kroppene våre og høyreklikk på horisonten, og vel, alt er på vei for å finne ut . Sivilisasjon VI Hvis Civ V var den mest strømlinjeformede serien noensinne har vært, er Civ VI den mest feirende - en 25-årsjubileum-iterasjon som kaster steriliteten av tidligere innlegg i favør av et rørende soundtrack og modig nytt (tegneserieaktig) utseende. It finds Firaxis remembering that the power of a 4X game lies as much in its atmosphere as its systems. Its testament to the attentiveness of Sid Meier and his studio, however, that they havent neglected those systems either. Civilization VI has exhumed several of the best additions from its predecessors Community Balance Patch, while pushing onwards and upwards with some offbeat new ideas - builders that expire after three turns, for instance, and cities that spread across several tiles. Isnt that what Civ is all about Pushing onwards and upwards, reaching for the stars Firaxis will surely continue to do just that, building on these strong foundations with balance patches and expansions. And players will do the same, conceiving game-changing Civ 6 mods. But even the game that exists now is a classic Civ. Its not only a wonderfully colourful introductory experience, but also an intriguing twist on some of the series most deeply rooted mechanics thatll keep veterans coming back for one more turn. Offworld Trading Company Offworld Trading Company is right at the other end of the strategy spectrum from Civilization IV, though both were designed by Soren Johnson. While Civ spans the history and some of the future of humanity, chronicling the progress of mankind, OTC is all about making a fortune by exploiting our little red neighbour, Mars. Its an RTS absent micro-management, and where victory isnt achieved through throwing tanks at enemies or demolishing their bases. Instead, your weapons are resources and cash, which youll use to manipulate the marketplace not just to simply get rich, but to completely screw over your competitors. Thats if youve not made a possibly temporary alliance with one of your rivals, of course. Though you might end up closing deals with one hand while holding a dagger in the other. You might not expect an economic strategy game to be very aggressive, but OTC encourages you to be just as hostile as a warmonger. When youre eyeing up the menus and planning what to build next, what to sell, if its time to start a hostile takeover of another company, its just as thrilling as when youre sending infantry across artillery-pummelled fields or launching sneak air attacks against an enemy stronghold in Company of Heroes or StarCraft II. And remember Baba Yetu. Probably the greatest piece of music composed for a videogame Well its composer, Christopher Tin, created the soundtrack for OTC. And yes, its really good. Stellaris, Paradoxs 4X grand strategy hybrid. makes space surprising again thanks to event chains that are, at first, evocative of Crusader Kings II, but end up going much further. Expect mutant uprisings, robotic rebellions and the discovery of alien texts that make your citizens question their place in the galaxy. Its not just a 4X game its a galactic roleplaying game and empire sim, bestowing a vast array of options upon players, allowing them to create unique, eccentric space-faring species. You can play as a fundamentalist society built on the backs of slaves, or hyper-intelligent lizards that rely on robots whether they are fighting or farming. The robust species creator and multitude of meaningful decisions mean that you can create almost any aliens you can imagine. And underpinning all of that is the games focus on exploration. While most space 4X games stick with one method of interstellar travel, Stellaris gives you three to choose from, each with their own strengths and counters. In one game, the galaxy might be a network of hyperlanes, but in the next, you might find yourself building wormhole stations and blinking across the galaxy. Stellaris multiplayer isnt to be overlooked either, transforming decent human beings into Machiavellian alien tyrants at the drop of a hat. Ashes of the Singularity Ashes of the Singularity wears its Supreme Commander (seen elsewhere on this list) and Total Annihilation influences on its sleeve complete with a camera view that can zoom all the way out, to the point where youre ordering micro machines around a grid before zipping all way in, so that youre so close to the action you can almost feel the grinding of a Hades aircrafts gears. The UI is missing a strategic zoom, but hitting space brings up a strategic map overview which does the same job and doesnt take too much getting used to. Ashes also operates a familiar streaming economy to Supreme Commander, whereby you build extractors to obtain resources from the land. But it strays from SupComs escalating tier system, instead at times echoing Company of Heroes in the way it requires you continually hunt down resource points. Metal and radioactives are the games primary resources and regions will typically house one or the other, whereas Turinium and Quanta make up the rest - the former used to boost intelligence and achieve critical mass the latter needed to boost unit output - thus much of your strategy hinges on your ability to manage all resources simultaneously. Large scale armies of course make for large scale battles, which is where Ashes of the Singularity shines. Air units provide radar and visual coverage, and can bomb targets whereas ground units are comprised of anything from small frigates around 50m in length, to humongous, kilometer-long Dreadnoughts. These are your best form of offence as, besides their size, they employ a veterancy feature that lets them gain experience with each passing battle. And best of all, they can be grouped together into meta units, intelligently working and moving as one. XCOM 2 is one of the all time greats of the tactics genre. Already. It takes the best bits from the series so far the savage struggle, the ragtag group of heroes, the devious aliens, the tight tactical battles and just throws improvement after improvement on top. Once again youre sending up to six soldiers into the breach, but this time as a group of struggling survivors fighting against a tyrannical alien regime. Its all guerilla tactics, covert missions and dissidence. You need to learn to make sacrifices, leaving men and women behind so you can save the rest, and you need to learn to swallow losses and failures. The battles are challenging and varied, full of horrific adversaries with tricky, surprising abilities, but the biggest changes are found in the strategic layer. Youll travel all over the world, setting up cells, infiltrating black sites, hunting for more resources so you can field more powerful weapons and tools - its compelling, rather than an afterthought. And XCOM 2 mods are already great. You can download a corgi gun. A corgi gun. Want more Heres our XCOM 2 review. Total War: Shogun 2 Total Wars second trip to Japan, the sequel to the very first Total War. is the greatest game in the series. Yes, better than the beloved original Rome or the ambitious and very pretty Attila. Its a more thoughtful, scaled back Total War, in contrast to its massive, very flawed predecessor, Empire. Lessons had obviously been learned from the more focussed Napoleon. Shogun IIs map is diverse and full of interesting tactical problems thanks to the prevalence of mountains, but its also small, by Total War standards, and more manageable. This is very, very good, because it means one important thing: more battles Total War: Shogun II is undoubtedly the prettiest game in the series to boot. Its newer siblings might be younger and firmer, but Shoguns got a style they could only dream of, where battles are peppered with floating cherry blossoms and individual warriors duke it out in tense duels. Theres a lot to recommend beyond the base game, too. Check our guides to the best Shogun II mods. Shogun II DLC and Shogun II user-created maps. The excellent Fall of the Samurai expansion is also a must, particularly if you want to see gunpowder warfare done right, or at least better than in Empire. Homeworld: Deserts of Kharak With Homeworld: Deserts of Kharak. Blackbird Interactive have done the seemingly impossible: transpose the elegant, minimalist space wars of the original Homeworld games to a single planet. And somehow, it works. Its a journey, across a never-ending desert, on a mission to save a civilisation. Each battle is connected to the last, and the ones yet to be played. Every unit that survives will live to fight another day in another mission in a persistent war for survival. Kharak itself, despite just being one giant desert, is a fantastic planet-sized battlefield. The addition of terrain and elevation replicates the three-dimensional battles of the previous games, with the sand dunes providing cover, hiding spots and high ground from where you can unleash devastating attacks. Like its predecessors, Deserts of Kharak is also blessed with some of the best art design that you could hope to find in an RTS, accompanied by incredible sound design and a genuinely interesting narrative. Cities: Skylines Not since SimCity 4 has there been a city-builder of such great quality. Colossal Order had made a name for itself through the Cities in Motion series, which simulated city transport networks, but skylines was much more ambitious a full-featured, highly moddable city management game. And what a game. Huge, in size and scope, detailed and logical, Cities: Skylines managed to almost make us forget about 2013s disappointing SimCity. On the day it launched, it was already an impressive game, but by the end of the day it proved to be something else: a playground for modders. In stark comparison with EAs attitude in regards to SimCity, Colossal Order smartly opened their game up to the masses, allowing modders to fiddle with all manner of things, from in-game buildings and roads to entirely new assets and tools. The base game should keep most avid city planners happy, but Skylines expansions are more than worth a look as well. They expand the commercial aspect of your cities, adding in a whole lot of leisure, as well as a game-changing day and night cycle. More than just an aesthetic touch, that gives you a lot more fine control over your city, letting you plan city services like garbage disposal, public transport and police patrols around the time of day. For instance, the roads are quieter late at night, making it easier for the garbage trucks to make their stops. With the diligent modding community still very much active, Skylines promises to only get bigger. Take a look at our list of the best Cities: Skylines mods . Endless Legend Whenever Endless Legend comes up in conversation. its hard not to gush about it, which is what were being forced to do here. Forced by the fact that its just lovely, earning itself a place as one of the best games of 2014. Its a 4X game that blends fantasy and science fiction seamlessly, throwing stranded spacemen against magical dragon people in absolutely the most striking hex-based world. Diverse, gorgeous, it looks almost tangible, like you could reach out and pick up one of the elaborate cities and cradle it in your hands. Dont worry, citizens. We wont let the horrible man-eating insects devour you and your families. What makes it most notable are the fascinating factions that vie for dominance over the pretty but slightly apocalyptic world, each blessed with unique and interesting mechanics that set them apart and inform how they are played. Youve got the horrible aforementioned flesh-eating insect race, the Necrophage, for instance, who are so foul that they cant make alliances with the other factions, forcing them to always be the opposition. And theres the bizarre Cultists, a faction of peculiar zealots that can only construct one city and must rely on swallowing up other factions if they want to expand. It loses steam a bit when it gets to the end game, but remains fun and the journey to that point is rich in interesting strategic and tactical decisions. Surprisingly, its also blessed with a strong narrative that lends the game a tangible sense of place. Every faction has a unique set of story quests that will inform a lot of your decisions without backing you into a corner, and theres an abundance of side-quests and stories that makes it feel like youre managing a world where a roleplaying adventure is taking place. Crusader Kings II Crusader Kings II is a murderous bastard of a grand-strategy game. You play a medieval ruler trying to gain more power, influence, and territory in a historically authentic medieval Europe. Its a game of intrigue, war, politics and religion, played out on a stunning, detailed map of the known world and in countless, complex menus. Really, though, its about people: your dynasty, your vassals, you lovers, enemies and family members. Its this personal element that makes CKII so compelling. You are in charge of a family, not an abstract nation. You will marry and have kids, youll die, and then your heir will take over and the whole thing begins again. In between all this, you can use intrigue or brute force to increase your holdings, but the key is that you develop a real personal connection with your characters, you avatar. You will mourn their death, youll cheer their every triumph. Youll want to make a lot of friends, and then betray them all, the fools. Usurp thrones, create politically advantageous marriages, murder your wife, and if it all gets too much for you, theres always the occasional jousting tournament or day of hunting to keep you in good spirits. As long as they dont kill you. Warhammer 40,000: Dawn of War Playing Dawn of War now is fascinating. In many ways, it feels like a very traditional RTS, with lots of base building, turtling and resource management. But its also a precursor to the likes of Company of Heroes. We see Relic starting to experiment with morale, cover, squads and drastically different factions. Theres an intensity underpinning the whole game. Its all about pushing forward, then capturing and holding territory. And all the time, resources become more fleeting, as generators and the like decay. But the war machine constantly needs to be fed. Expansions fleshed the game out, introducing more factions built around unique mechanics. Theres the sneaky Eldar, waaargh-hungry Orks, the massive Imperial Guard each faction offered different ways to play the game. By the end, there were nine in total. Dawn of War II ended up changing just about everything, making battles smaller and focusing on tactics over strategy. It was still great, but the move away from the traditions of the genre made it lose some of its magic. Dawn of War IIIs single-player campaign promises to strike a healthy balance. StarCraft II Starcraft II is a sci-fi strategy game about armoured cowboys versus xenomorphic aliens and space elves. Its a classic base-building RTS where you gather resources, build armies, and kill your enemy before they kill you with quick decisions and even quicker mouse clicks. Multiplayer is a huge part of Starcraft II. Your enemies will be human they will be able to click faster than you, issue orders quicker than you. You will probably lose a lot, but you will get better the more you play, and there is a small but dedicated competitive player-base to compete against at the eSports level. The single-player is also interesting - Blizzard have combined frantic action with an RPG-like backdrop as you follow the exploits of Terran mercenary Jim Raynor. You will fight through a series of missions, many of which will have unique objectives - like trying to harvest resources on a map that periodically fills up with lava, or defending against waves upon waves of Zerg for a set period of time. In between missions youll explore an RPG-ish hub, where you can talk to people, research new techs and decide where your next destination will be. Story is hard to do in RTS, and many resign themselves to cutscenes or in-mission dialogue, but SCII actually makes you interact with the world outside combat, and so its more interactive story. 2015 saw the game conclude with the launch of Legacy of the Void. one of our best games of 2015. so if you want the whole experience, youll be wanting to get all three entries in the series. Company of Heroes 2: Ardennes Assault Company of Heroes 2 was great, but it didnt quite match the magic of its predecessor. Then Ardennes Assault came along. The US forces and German Oberkommando are fighting over control of the Ardennes, in a campaign inspired by The Battle of the Bulge. What sets it apart from both Company of Heroes and the sequel is the non-linear campaign that plays out across a strategic meta map. The Germans are dynamic, being reinforced by retreating forces, changing the challenges posed by both story missions and the dynamic skirmishes. A single battle can be replayed many times, with each fight offering new obstacles. While the campaign is only played from the American point of view, the US forces are split into three companies, all with unique specialties covering air, support and mechanised roles. These companies all have special officer abilities and upgrade trees, and any can be used to tackle a mission. Even if you focus on one, the other two will still be on the map, and can provide assistance by blocking the enemy retreat out of a captured province. This is the first time the battles in Company of Heroes have had real weight. Previously, winning was all that mattered. Finish the mission and you move on to the next one, starting fresh. Ardennes Assault is a persistent campaign, though, and losses in battle can bring down a companys veterancy and manpower. Theres even a risk of it being wiped out entirely, leaving the other two companies to face the Germans alone. Sins of a Solar Empire: Rebellion Sins of a Solar Empire cares more about action and titanic battles than most empire-building games do. Sure, you have planets you can colonise, industry and trade you can develop, but when it comes down to it, theres always groups of ships throwing bullets, lasers and missiles at each other in the never-ending struggle for dominance. Its challenging, even against the AI. There are three races, each with their own identity, ships and technology. There are always neutral forces that will make early expansion slow, and theres even a Pirate faction that you can bribe to attack your neighbour, which always seems like a great idea until theyre paid even more money to attack you instead. There is a pretty involved diplomacy element as well, beyond the usual trade agreements and non-aggression pacts. Other factions can give you missions, like passing them resources or attacking another player, and you can do the same to them. Theres a lot of movement in a typical Sins game: your scouts will be zipping from planet to planet in the search for new worlds to exploit. Your trade fleets will be moving goods from place to place, keeping the wheels of economy turning, and your mighty battle fleets will be darting from one crisis to the next, because if its not pirates at your door then its another faction coming to claim whats yours. Theres no single-player campaign per se: you simply play an infinite number of skirmish battles against the AI using a wide range of map set-ups, each with its own quirks and strategy. You can also create your own using the impressive map-making tools, and of course you can take the game online and play against real people. Supreme Commander Supreme Commander was the game that broke PCs, such were the demands it placed on processors. This future war robo-RTS simplifies resource management and focuses more on creating the perfect war machine. You start off with a single irreplaceable command unit, and from there you build factories that will churn out units to wage war on your enemies. Its the sheer scale that does it - years later, Supreme Commander doesnt so much break PCs anymore as it breaks minds. A players army can potentially reach up to 1,000 units separated out into land, sea and air. You have to orchestrate a careful ballet of production, movement and attack, grinding down your opponent while keeping your command unit safe, and your factories powered and supplied so that they can create more machines of death. Its brilliant and mind-boggling. This was one of the few games to officially support dual monitors, which means you can have a zoomable map up on the second screen. Its a godsend, as it allows you to keep an eye on the big picture a lot easier. Few games are blessed with the same scale as Supreme Commander, and when you take the war online thats where the real challenge begins. Titles like StarCraft demand quick thinking and quicker reactions, but they only deal with a couple of dozen units at most. Supreme Commander demands all of that, and deals in the thousands. Thats it, the best PC strategy games out there. But we almost certainly missed some of your favourites, so let us know in the comments. Does Armello count No Im terrible at this, as I have been with every other list. Im not so good at strategy, really. Glad those games exist though as it can be a joy to watch someone play them, and sometimes you have to have a mind like steel tacks to outwit the AI or whomever youre playing against. And when such a person is a good winnerloser on top of that Well, youre probably looking at quite the admirable human being. I never could get anywhere beyond the likes of Shining Force, FEDA, and Vandal Hearts. Or was it Vagrant Story I always get those two confused. No, pretty sure it was Vandal Hearts. Terrible at Disgaea, though, but I find it so engaging as Im fond of NISs sense of humour. The only developer to have made a visual novel that I not only completed, but played more than once. If youve not heard of it, look up Disgaea Infinite. Its a PSP game, but you people seem too civilised to go for all that console peasant brainrot. Good for you Ah, Shining Force. It had an armadillo in steampunk powered armour. Unforgettable. We need a Shining Force remake thats actually good, so I can vote that in for one of these articles. Though it might not end up on PC, so Id probably fail at the whole concept of these lists all over again. Its almost like someone seen me talk about this. We aim to please. I can jibe with this list. Personally Id remove World in Conflict and replace it with Dawn of War 2. Because for me, WiC is better covered by Airland Battle if were talking cold-war RTS, and DoW2 is probably the RTS Ive played most of over the years. Probably the first RTS to REALLY suck me into playing online. With regards to Supreme Commander, it still has an active community given that Forged Alliance Forever dropped a few months ago. Probably more active than SupCom 2. And all in all, its still conducive to some epic large scale battles. Id recommned Gyles casts if you want to check it out: i must say that even though this is an old post there is 1 game i miss on the list.. one of the very first RTS games, along with CampC that defined RTS games even though games like Dune 1 came back in 1992. i would trade WiC for total anihilation or the original CampC :D but thats just me. im old enough to remember the good old games to bad the newer computers are to heavy to play the old classics I miss Stronghold: Crusader from this list :( With its HD remake its playable and Crusader 2 is about to release in 3 weeks time. Its meant to stay true to the original. Either way, the first one shouldve made it to the top 20 list This is a great list: I would personally add, Command amp Conquer: Tiberian Sun, Homeworld and these days Id rather have Rome 2 or Attila over Shogun. Dog Pants (2 days 21 hours played) Regarding Empire at War, I recall the reviews of the time giving me the impression that the ground battles were pretty terrible. Can I assume from its entry here that theyre not as bad as I thought Ive not played a decent strategic Star Wars game since Supremacy so my interest is piqued. The ground battles arnt great, although I personally feel the more scripted engagements in the single-player are alright. Considering SupremacyRebellion didnt even have ground battles though, its a step up from that. If you liked Supremecy, you should like this. It may not be the best RTS ever as far as mechanics and design (again, re ground battles), but its a pretty kick-ass star wars game. You get to summon in Star Destroyers and see them blast away, the expansion adds in the SSDs, you can build and use Death Stars. its an experience, and not one to sniff at. Thats why I included it, anyway. Shriven (19 days 19 hours played) I never would have thought about saying this 6 months ago, but Rome II has been polished up so well its better than Shogun for combat and depth. But the Shogun era is much more fun just to bask in. It deserves a revisit. One of my personal favorite strategy game is Lord of the rings: Battle for middle-earth 2 :P Its a shame someone hasnt updated Command amp Conquer Generals: Zero Hour so that it can be played on Windows 8.1. Its a classic game, and deserves to be mentioned in this list IMO. I used to love playing the GLA and steamrolling over the Americans evil laugh (Thank you for the new shoes :-D ) Another game that I bought only four days ago is Rise Of Nations, and Im really enjoying it. Its great fun to start a game with spearmen and slingshot warriors, and end up planning missions using fighter and bomber aircraft. And of course if you want to go really crazy, you can develop nukes too. Great scope for varied strategy and tactics. Apart from those omissions I think this list is very interesting. I own 10 of the 20 games mentioned, so there are a few that Ill be checking out and possibly buying, especially if theyre in a Steam sale. Thanks for updating the list When I was updating the list, I actually had a chat with Rob in regards to Rise of Nations, especially since theres the Extended Edition now. But having not played the new version, and since its been many, many years since I played the original, I decided that I wasnt as comfortable adding it to the list as I was with the other new additions. Of course, well no doubt be updating the list again at some point, and by then I might have had time to play the Extended Edition. So it could appear down the line. Dont know how about you, but I have CampC Generals: Zero Hour on Origin and it works fine on Win 8.1. No love for the Dominions series For shame. The fact that neither Victoria nor Hearts of Iron made the list, but CK2 and EUIV (EU being the worst of them..) did, makes me quite damned sad. that said, for the most part its a good list. Wasnt World in conflicts multiplayer shut down Shouldnt that be stated in the buyers guide Where the f is Homeworld Im really happy to see Starcraft 2 isnt on here. That boring trash killed the RTS genre. Blizzard is good at killing genres No Mount and Blade Really Mount amp Blade: Warband is in both our top sandbox and top RPG lists. You know what I also missed the strategy part in the title, my bad. A lot of The Best lately. I feel like Dawn of War 2 should be on here as well, it was different from the original but good - well, alright, I feel like the last expansion fell flat. Other than that, perfect list. I also feel like SupCom should be on the list twice. Just because. SupCom really is brilliant. I cant say Im a huge fan of Dawn of War 2, though. It can be fun, and the progression of your squad is neat, but as a strategy game I think its severely lacking. Were also picking the best from franchises rather than listing the franchise or listing them separately, and I think most would agree that the original is still the best. Me, I really loved DoW2s squad level control. It made perfect sense with the context of Space Marines. Sadly, they never got terribly creative with the level or mission design, but moving from one end of the map to the other setting up kill zones and dealing with enemy units in different ways was fun enough, almost like a RTSy X-Com (Nu-Com). No other game has quite emulated its style and thats a shame. This comments section is getting confusing. I would recommend simply starting a new post come 2015 instead of continuing to update this one. Glad to see Infested Planet make the list. Its a pretty awesome strategy game, and very different from most other RTSs. You regularly see yourself battling back and forth with the bugs on each map, losing the advantage one minute and being pushed back, then suddenly having a breakout moment as you adapt and change to the circumstances, or pull off a risky raid that takes the pressure off your flank, or even just remember an ability you had been forgetting about until now. Theres a heavy emphasis on on-the-fly strategy, with the battles ebbing forwards and backwards as you advance, gain ground, the aliens adapt, force you back, and you desperately try not to loose too much whilst they counter-attack and frequently circumvent your previous strategies. You can gain momentum, but so can the enemy, and the game has a lot of scope for turn-arounds from dire circumstances with the right play (which applies just as much to the enemy). All in all, I definitely recommend it, especially if youre looking for something a little different from the standard RTS or squad level tactical game. Id personally put Men of War: Assault Squad 2 on this list. Sure its rough around the edges but it has a certain charm for a WW2 RTS I havent felt since the late 90searly 00s. Theres a few games I want to comment on: World in Conflict - multiplayer may be shut down, but its singleplayer campaign is so good that it should probably be mentioned regardless. Its one of few strategy games that Id point to as having good singleplayer campaigns. Warhammer 40k: Dawn of War - I think you should make this more specific and point directly at Dark Crusade. Its easily the best version of that game. Dawn of War 2 - is underrated. The singleplayer is only fun if you enjoy clicker-RPGs like Diablo, but multiplayer is surprisingly good. Team matches in particular are very fun and different from the norm. Best licensed strategy game - should still be Dawn of War: Dark Crusade, but Empire at War is a great second ) Best strategy game campaign - where is it I get that CoH 2: Ardennes Assault has a nice dynamic campaign, but thats all it is: interestingly dynamic. To be blunt: CoHs mission design is terrible, its storytelling is weak, it doesnt have much variety and its presentation is poor. There are strategy games that do try to tell a story and actually manage to present it rather well and within an interestingly varied, but structured, campaign. Think of the CampC games, StarCraft 2, World in Conflict, Battle Realms, Homeworld, etc. Strategy games may not traditionally be the best vehicles for story, but World in Conflict outshines most story-driven shooters and Battle Realms likewise trounces most fantasy RPGs. As for StarCraft 2: that presentation, that mission design, wow. A good test for RTS games is to think how popular or enjoyable the game would be if it had basic graphics (think 1995). In some cases (like Civilization or Starcraft) it would be just as good, in other cases (like the XCOM remake) it would make it pretty obvious that theyre just a basic RNG hiding behind pretty 3D models. To call that thing a strategy game is an insult to the word strategy. At best it involves some tactics, and (given how bad the AI is) you dont even need much of that. Look, I LOVE Sins of a Solar Empire, I do. buuut I dont think its better than Homeworld or Galactic Civilizations 2. What about Warcraft SWEAW is definitely a good one, but I didnt like the population cap on it though - especially in space skirmishes. Still, glad its here.
Comments
Post a Comment